CREENCIAS
POPULARES – TETÂYGUA REMBIJEROVIA
KURUSU
PABLITO
Ohai:
David Galeano Olivera
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(http://lenguaguarani.blogspot.com/2017/06/kurusu-pablito.html)
Cuentan
que el día 29 de junio del año 1945 -Día de San Pedro y San Pablo-
nació un niño en una familia humilde y fue bautizado con el nombre
de Pablo. Oje'éngo
ára 29 jasypoteî ary 1945-pe -Peru Marangatu ha Paulo Marangatu
árape- heñoihaguékuri peteî mitâ'i peteî óga mboriahumíme ha
oñembohérakuri Páulo.
Pasaron
los días y Pablito empezó a padecer algunas enfermedades, que iban
desde el resfrío a otra más complicadas. Se curaba de una y se
enfermaba de otra. Fue entonces que su madre le pidió un milagro a
la Virgen de Ka'akupe y que ella curase definitivamente a su pequeño
hijo. Ohasa umi ára ha Paulíto oñepyrûkuri
hasykatu'i, sapy'ánte peteî tîsyry ha upéi avei umi ijetu'uvéva.
Okuerámi peteîgui ha hasykatujeýma ambuégui. Upérôje isy
ojerurékuri Tupâsy Ka'akupépe omongueraite haĝua imembymíme.
Fue
así que el día 7 de diciembre de aquel año 1945, Pablito iba en el
brazo de su madre rumbo a Ka'akupe. Cuentan que hacía mucho calor y
al llegar al Km 42 de la Ruta 2, Ypakarai, la madre se dió cuenta
que su hijito dejó de respirar. Pablito había muerto de sed. A los
9 días, sus familiares plantaron una cruz en recordación a Pablito,
en dicho lugar. Péichajeko ára 7 jasypakôi
upe ary 1945-pe, Paulíto ohókuri isy jyva ári Ka'akupépe.
Hakuetereíndaje ha oĝuahêvo
hikuái Km 42 Tapehû 2, Ypakaraípe, isy ohechakuaákuri imembymi
ipytuhohague. Paulito omanókuri y'uhéigui. Porundy ára rire
hogaygua omoîkuri peteî kurusu, upe tendápe.
Días
después en ese lugar, donde falleció Pablito y en el cual se plantó
la cruz, nació un manantial de agua, que en adelante sació la sed
de todos los caminantes a Ka'akupe. Muchos se dieron cuenta que el
agua curaba y lentamente el sitio se convirtió en un lugar donde
mucha gente iba a buscar agua para sanarse o sanar. Así nació la
fama de Kurusu Pablito. Arakuéra ohasávo
upe tendápe, Paulito omanohague ha oñemohendahaguépe pe kurusu,
heñóikuri peteî yvu, upete guive omboguéva umi oguatáva y'uhéi
ohokuévo Ka'akupépe. Heta oîkuri ohechakuaava'ekue upe y
oporopohânoha ha mbeguekatúpe upe tendápe oĝuahêmeme
heta tapicha ohóva upe y piári okuera térâ oporomonguera haĝua.
Péicha oñepyrûkuri herakuâ Kurusu Paulíto.
Pasaron
los años y todos los que recibieron la ayuda de Pablito, le
construyeron un modesto nicho, luego al manantial lo conviertieron en
pozo y finalmente en el lugar se construyó una Capilla. Hoy mucha
gente acude allí a pedir un favor o a pagar una promesa, encender
una vela, rezar, beber el agua del pozo, lavarse el rostro y -al
retirarse- dejar una limosna. Ohasa rire umi
ary, umi ohupytyva'ekue Paulíto pytyvô, omopu'âkuri chupe peteî
nicho'i, upéi yvúgui ojapókuri peteî yvykua ha ipahápe upe
tendápe oñemopu'âkuri peteî tupâo'i. Ko'áĝa
rupi hetaiterei tapicha oĝuahêjepi
upépe ojerurévo pytyvô térâ o'aguyjeme'êvo pytyvô
ohupytyva'ekuére, omyendy peteî tataindy, oñembo'e, hoy'u,
ojovahéi ha -ohokuévo- oheja virumi.
Hasta
hoy, muchísima gente recibió la ayuda de Pablito. Esa gente
procedió de muchos lugares muy distantes e incluso también de la
Argentina y del Brasil. Ko ára peve,
hetaiterei tapicha ohupytyjepéma Paulíto pytyvô. Umi tapicha ou
mombyrymbyrýgui ha oî avei oúva Argentina ha Brasil-gui.
ooo000ooo
Leer LEYENDA DE ANAI – ANAI MOMBE'UPY, en (http://lenguaguarani.blogspot.com/2017/04/anai-mombeupy-la-leyenda-del-ceibo.html)
Muito interessante a Lenda de Pablito.
ResponderEliminarGostei muito de saber à respeito desse mito.
Obrigada.