Lengua Guarani

Lengua Guarani
Ára Pyahu

martes, 14 de junio de 2016

14 DE JUNIO: DÍA DEL DONANTE DE SANGRE - TUGUY ME'ÊHÁRA ÁRA

14 DE JUNIO: DÍA DEL DONANTE DE SANGRE – TUGUY ME'ÊHÁRA ÁRA
Ohai: David Galeano Olivera
       El día 14 de junio de cada año se recuerda el DÍA DEL DONANTE DE SANGRE, que fue instituido por la Organización Mundial de la Salud en el año 2004. Ára 14 jasypoteî ñavô arygua ojegueromandu'a TUGUY ME'ÊHÁRA ÁRA, omoheñoiva'ekue Tesâi Yvoragua Atypavê – OMS ary 2004-pe.


       Esa fecha recuerda el nacimiento del médico Karl Landsteiner. El fue quien descubrió los grupos sanguíneos ABO por lo que recibió el Premio Nobel en el año 1930. Landsteiner nació en Viena, Austria, el 14 de junio del año 1868 y falleció en Nueva York, Estados Unidos, el día 26 de junio del año 1943. Upe arange ogueromandu'a pohânohára Karl Landsteiner arareñói. Ha'éniko upe ohecha'ypýraka'e umi tuguy aty ABO ha upévare oñeme'êkuri chupe Jopói Nobel ary 1930-pe. Landsteiner niko heñóikuri Viena, Austria-pe, ára 14 jasypoteî ary 1868-pe ha omanókuri Nueva York, Estados Unidos-pe, ára 26 jasypoteî ary 1943-pe.

       El Día del Donante de Sangre promueve el acceso universal a la sangre segura a través de la donación voluntaria y no remunerada. Tuguy Me'êhára Ára rupive niko oñeme'ê juruja mayma tapichápe ohupyty haĝua tuguy hesâiva oikotevê jave, ambue tapicha ijehegui ome'êva ha ome'êreíva.

       La sangre nos contecta a todos. La donación de la sangre muestra finalmente la conexión que existe entre el donante y el paciente. Donar sangre es dar vida. Donar la sangre es pasar la mano al semejante. Donar la sangre es dar amor. Tuguy ñanembojoaju opavavépe. Tuguy ñeme'ê niko ohechauka amo ipahápe pe joaju omopeteîva me'êhára ha oikotevêvape. Tuguy me'êngo tekove me'ê. Tuguy ñame'êrô ñambohasa ñande po ñande rapichápe. Tuguy ñame'êrô ñame'ê mborayhu.

ooo000ooo

Leer DÍA DEL DONANTE DE SANGRE, en (https://www.who.int/es/campaigns/world-blood-donor-day)










No hay comentarios: