Lengua Guarani

Lengua Guarani
Ára Pyahu

viernes, 24 de octubre de 2014

MA'ÊRÂ

ATENEO DE LENGUA Y CULTURA GUARANI
Maitei horyvéva opavavépe
David Galeano Olivera
MA’ÊRÂ
I
Ko ñane retâme ko’áĝa ĝuarârô
Opaite mba’éma ima’êrâmba
Ha péichante jahávo, upe che ma’êrâ,
Ima’êrâhágui, ima’êrâ’ivéta chehegui.


II
Nema’êrâmírô, ma’êrâkuéra isáiva
Oma’êrâséntema nderehe,
Michî, michîete ha oñemoma’êrâta
Oma’êrâségui nema’êrâmi
III
Nema’êrâ’ŷrô katu reikuaáma
Ndaipóri oma’êrâseva’erâ nendive,
Natekotevêiko tuicha ne ma’êrâ,
Emoma’êrâkuaánteke ne ma’êrâmi
IV
Ha chékatu...
Upe che ma’êrâ, amoma’êrâsetereígui
Opa mba’éntema amoma’êrâse,
Nama’êrâvéigui aretereíma,
Che ma’êrâmíjepe, ima’êrâmba
V
Che rembirekójepe sapy’ánte,
Oñemoma’êrâ, noma’êrâséi.
Ha upeicha rupi ko’áĝa ĝuarârô
Che ma’êrâmi, naima’êrâvéi
VI
Ko’áĝa aikóma añemoma’êrâ,
Jahechápa avápa chema’êrâse
Mba’éreiko chénte aikóta ama’êrâ,
Noma’êrâséirô chendive avave.
VII
Néi... ápe amombáta che ma’êrâ.
Naiporâiniko amoma’êrâiterei
Anínte pejepy’apyeterei
Oĝuahêva’erâko ára...
Ñama’êrâmbávo oñondivepa.
-Omyasâiva: Cariñito ha Floripón
-Ohaíva iñarandukápe: Modesto Romero Cueto

No hay comentarios: